Det här är FSL:s styrelse 2021-2022

Fullmäktige har valt en ny styrelse för perioden 2021–2022. Styrelsen består av åtta ledamöter utöver ordförande Inger Damlin. Jeanette Lindroos från Väståbolands lärarförening, Karsten Steiner från Ålands lärarförening och Jenny Teir från Vasa svenska lärarförening är nya namn i FSL:s styrelse.

Inger Damlin, ordförande
Pamela Leka (Anette Lundström)
Anna Wahren (Pernilla Granlund)
Sabina Lindholm-Järvinen (Monika Malm-Strandberg)
Karsten Steiner (Camilla Hellström)
Marina Räfsbäck (Ann-Catrine Sunngren)
Jeanette Lindroos (Petra Örn)
Jenny Teir (Anna Nylund)
Malin Höglund-Snellman (Linda Molander-Finell)

Den personliga suppleanten inom parentes.

Bilder på den nya styrelsen levererar vi när läget tillåter oss alla att samlas.

Inger Damlin är förbundsordförande för FSL och leder därmed styrelsearbetet. Damlin valdes till förbundsordförande vid FSL:s fullmäktigemöte i juni 2020.

– Den här styrelsen kommer att jobba under en mandatperiod när kommunernas ansträngda ekonomi blir en utmaning för hela undervisningssektorn, inte minst för våra medlemmar som ofta förväntas göra mer med mindre. Därför blir det också ett viktigt uppdrag för oss att höja lärarstatusen och öka förståelsen och uppskattningen för vårt yrke, säger Damlin.

Christoffer Sourander, Kimitoön, har omvalts till ordförande för FSL-fullmäktige. Som vice ordförande omvaldes även Ann-Britt Romar, Kyrkslätt.